A segunda sesión con Ana sobre a comprensión escrita
pareceume moi interesante e dinámica, xa que, como nas sesión anteriores con
ela e con Luz, realizamos moitísimas actividades novas para nós. A verdade é
que pensar na comprensión escrita nunha lingua estranxeira normalmente é
bastante aburrido para os alumnos/as, xa que sempre soe ser da mesma maneira:
ler un texto sobre algo que non lles interesa practicamente nada e contestar ás
preguntas. Sen embargo, nesta sesión con Ana puidemos ver que hai moitas e
diferentes maneiras de practicar a comprensión escrita sen ser nada aburrido.
Gustáronme moito os dous warm up que realizamos para comezar a clase, porque son actividades
moi sinxelas que se poden adaptar a calquera curso e serven tamén para sacarlle
un sorriso e comezar as clases alegres e un pouco máis relaxados. Ademais, é
moi útil para realizar como Bell work,
así mentres os estudantes están concentrados facendo ese tipo de actividades,
ti como profesor podes organizarte e preparar os materiais para despois. Creo que
este tipo de actividades, aínda que parezan unha parvada, en realidade son moi
importantes porque fan que os alumnos/as empecen a sesión contentos e con bo
pe, algo que penso que inflúe bastante na participación despois ao longo da
clase. Con respecto á actividade The
three minute test, estou moi de acordo en que os estudantes teñen un malo
costume en realizar os exercicios e actividades sen lelo primeiro todo. De feito,
eu mesma cando era alumna cometía ese tipo de erros, polo que hai que intentar
corrixirlle ese hábito dalgunha forma e mostrarlles o importante que é ler todo
ben antes de comezar porque, ás veces, soamente por culpa diso faise mal unha
actividade e é unha mágoa.
Outra actividade que me gustou moito foi o texto coas
palabras inventadas e ter que sacarlle igualmente o sentido. Penso que é unha
boa actividade para ensinarlles aos alumnos/as que non hai que comprendelo todo
nun texto e sobre todo que non se deben bloquear cando non saben o significado
dalgunha palabra. Pero para iso, nós como docentes temos que ensinarlle
estratexias para que sexan capaces de contestar a preguntas sen sabelo
practicamente todo. Sen embargo, cando eu era alumna e penso que aínda hoxe en
día, non hai moitos profesores que axuden aos seus alumnos/as a adquirir este
tipo de estratexias, simplemente lles piden que lean o texto e contesten ás
preguntas sen máis nada.
Por outro lado, algo que me encantou e que copiarei a
idea sen dúbida foi a pizarra que nos ensinou Ana para a adquisición de
vocabulario. É algo moi sinxelo de facer, reutilizable e que aos alumnos/as
seguro que lles motiva máis escribir aí que na súa propia libreta. Ademais,
penso que pode ter moitas máis utilidades que soamente para traballar co vocabulario.
Outros xogos que me pareceron xeniais para levar a cabo na clase e practicar
vocabulario son o Tabú e o de Little Envelopes. Creo que están moi ben
porque aos alumnos/as encántanlle facer este tipo de cousas na clase que se saen
do común e, ademais, inconscientemente están adquirindo vocabulario e non lles
está costando tanto como cando teñen que “chapar”.
Con respecto ás actividades para realizar coas imaxes das
princesas Disney ou coa historia Blue for
a boy, pink for a girl, penso que é moi importante traballar este tipo de
temas independentemente de que sexamos profesores de linguas estranxeiras.
Ademais, este tipo de actividades poderíanse facer con todos os cursos
adaptándose un pouco. Por exemplo, co alumnado de bacharelato que ten máis
nivel poderíase realizar un debate oral ou mandarlle facer unha redacción coa
súa opinión sobre ese tema en concreto, e para os de menos nivel poderíaselles
pedir que describiran as fotos das princesas Disney ou dar razóns de porque ou
porque non o azul é para nenos e o rosa para nenas.
Por último, vou falar un pouco sobre os exames e a reválida.
En primeiro lugar, gustoume que Ana nos ensinara algún exame que fai ela para
os seus alumnos/as e que nos trouxera tamén os exames da reválida porque nunca
os vira e non sabía exactamente como eran. Se xa non estaba moi de acordo coa
reválida co feito de implantala sen cambiar nada do sistema educativo, agora
que vin o exame, menos. Algunhas das cousas que máis me chamaron a atención como
comentamos xa na sesión con Ana foron a cantidade enorme de estrago de papel, as
actividades de listening sen ningún prelistening, a maneira máis pesada que
esixen para corrixir o writing e,
sobre todo, o pouco que pagan por corrixir os exames. Quedeime alucinando cando
Ana nos dixo a cantidade exacta, porque non pensaba para nada que puideran
pagar tan pouco a verdade.
En resumo, penso que foi unha sesión moi boa e moi produtiva
onde Ana nos ensinou, outra vez máis, moitas actividades para ir metendo na
nosa mochila como docentes. Alégrome moitísimo de poder ter a Ana e a Luz como
profesoras porque é con elas onde estamos aprendendo moitas cousas de verdade
que nos serán súper útiles para o noso futuro.
Pasóuseme o comentario, Ruth, pero sí tiña lida a entrada, de feito confésoche que na nota que che puxen teño anotado: Moi ben reflexionado. Gustáronlle moito as "pizarras". Sorry.
ResponderEliminar