A terceira sesión con Luz sobre a expresión escrita pareceume
moi interesante e aportoume moito, xa que nos ensinou bastantes recursos para
utilizar na aula. A verdade é que a produción escrita é moi importante para a
aprendizaxe dunha lingua estranxeira e nós, como docentes, debemos intentar
lograr que teña sempre unha razón ou un propósito comunicativo. Digo isto
porque, eu recordo que cando era alumna sempre me mandaban redaccións para
facer na casa sobre o tema que houbese na unidade ou, como comentamos na clase,
sobre a miña música preferida, a biografía do meu cantante preferido, etc. Eran
temas que nos costaban moito escribir xa que eran aburridos e non os traballabamos
previamente na clase, sempre de deberes para facer na casa unicamente. Por iso
penso que esta sesión foi xenial, porque dinme de conta das moitas maneiras que
se lles pode mandar facer unha redacción e que sexa moito máis divertida facela
para eles, sen ser os temas de sempre cada ano. Ademais, como comprobamos onte,
tamén é moito máis divertido para o docente que ten que corrixir moitas
redaccións, xa que pode chegar a haber algunhas simpatiquísimas como as
historias dos azucres que morrían disoltos.
Por outro lado, o warm
up que fixemos ao principio da clase tamén me gustou moito. Penso que
ademais se pode adaptar a tódolos cursos se lle poñemos máis ou menos
dificultade e paréceme unha boa técnica para relaxar un pouco ao alumnado cando
se senten agobiados por exames ou teñen moitos traballos, etc. Esta actividade
nos cursos de menor nivel faríao como fixemos na clase de tres en tres, porque
é máis fácil, e nos cursos de maior nivel, como bacharelato, faríao en grupos
máis grandes ou todos xuntos para que así sexa algo máis difícil, tendo en
conta que despois terían que escribir tamén unha historia sobre o que representaron.
Por outro lado, pareceume tamén unha boa idea realizar a
principios de curso como avaliación inicial unha carta para saber o nivel co
que parten, a relación ou interese que teñen co idioma... Sen embargo, creo que
no meu caso, como futura docente de francés, é bastante máis difícil que de
inglés porque, sobre todo nos primeiros anos, os alumnos/as non teñen
practicamente nivel para escribir ben unha carta e o normal é que tampouco
teñan moita relación co idioma nin gran interese por aprendelo. Aínda así,
excepto en 1º da ESO, faría algún tipo de produción escrita como avaliación
inicial adaptando o nivel a cada curso.
Outra actividade que me gustou moitísimo e nunca a fixera
foi a poesía “Ode to...”. Penso que é algo súper fácil de facer con calquera
curso e que ao final quedan uns poemas moi graciosos. Seguramente se lles
pediramos que fixeran un poema eles sos sobre calquera cousa costaríalles moito
máis e así, desta forma, é moito máis sinxelo e ao final quedan poemas moito
máis divertidos. Ademais, os exemplos que nos ensinou Luz dalgúns alumnos/as
seus encantáronme, porque moitas eran súper orixinais e tiñan ata a forma do
obxecto ao que representaban. Se algún día son docente esta actividade fareina
segurísimo e espero poder facela xa mesmo nas prácticas.
Tamén me gustou moito a actividade dos 5 sentidos de
cerrar os ollos e ir escribindo o sitio onde te atopas, o que cheiras, o que
tocas, o que comes... Nunca a fixera tampouco e creo que aos alumnos/as son
actividades que lle gustarían moito porque saen do común. Eles están acostumados
a ter que facer outro tipo de exercicios e actividades, polo que cando se lles
fai algo parecido a isto póñenlle moito máis interese e entusiasmo e desfrútano
moito máis. Así mesmo, unha vez que redacten o que foron pensando cos ollos
cerrados seguramente terán curiosidade por ver o que pensaron os seus
compañeiros, polo tanto iso xa é algo que lles motiva tamén a facelo ben.
Outra actividade que fixemos por parellas pero que si
coñecía era a das fotos e contar o que pasou. Penso que é unha boa maneira para
practicar primeiro produción oral e despois produción escrita. Ademais, saber
que a foto ten unha historia de verdade detrás fai que os alumnos/as teñan
curiosidade tamén por sabelo ou por ver se acertaron o non coa historia. Iso si, creo
que non vale calquera foto, senón que hai que elixir ben as fotos, que sexan
interesantes para eles e lles esperte un pouco de curiosidade por ver que pasa
nela.
Tamén me gustou a idea de poñerlle vídeos como os shadow stories, vídeo clips, ou mesmo os
do Gap year para que teñan que
escribir sobre iso, xa que ademais están practicando comprensión oral real sen
estar adaptada ao seu nivel. Con respecto a isto, estou moi de acordo con Luz
de que o material ten que estar a libre disposición para todo o alumnado para
que teñan a oportunidade de poder volver a velo as veces que queiran, sobre
todo se teñen que facer unha produción escrita. Eu recordo que cando era alumna
da ESO algunha vez tivemos que facer un resumo ou falar sobre un vídeo que nos
puxeran na clase, pero que despois non tiñamos acceso a el. Polo tanto, era algo
moi difícil para nós chegar a casa e estar a maior parte do tempo intentando
recordar o máximo posible do vídeo, sendo moito mellor poder volver a velo na
casa e así practicar a comprensión oral.
Alégrome de que che resultase tan "apañada" esta sesión. A verdade é que eu disfruto moito lendo moitas das producións escritas dos meus alumnos, teño pasado bós ratos. Hai que traballalas ben pero penso que paga moito a pena, para nós e para eles.
ResponderEliminar