martes, 23 de enero de 2018

Luz: 1ª actividade

ACTIVIDADE: Simulación dun mercado na clase

Materia: Segunda lingua estranxeira: francés
Curso: 3º ESO
Tempo: 50 minutos

Estariamos ao final da unidade de alimentos e tendas, co vocabulario, gramática e aspectos funcionais e culturais correspondentes a esta unidade vistos:

-Vocabulario: alimentos (pomme, fromage, poulet, baguette...) e tendas (pâtisserie, boulangerie, boucherie, épicerie...).
- Gramática: verbos (acheter, payer, vouloir, coûter), partitivos (du, de l’, de la, des).
- Aspectos funcionais: diálogos característicos do mercado (je voudrais..., combien ça coûte...?).
- Aspectos culturais: horarios comerciais e hábitos de compra nun mercado.

Antes de comezar a actividade, que sería un role play dun mercado de comida, faría unha actividade de brainstorming para recordar entre todos/as o vocabulario que imos necesitar para realizar a actividade. No encerado escribiría catro columnas coas tendas que vai haber na simulación (carnicería-charcutería, panadería-pastelería, froitería e peixería). Os alumnos deberán ir dicindo rapidamente produtos que se compren en cada unha das tendas. 
Despois, para facer catro grupos diferentes daríalle unha folla a cada alumno cunha cor diferente, así, os que teñan a cor laranxa son un grupo, os que teñan a cor azul outro grupo, etc. Ademais, cada cor terá asinada unha tenda. Mentres se van poñendo en grupos, colocaría unha mesa en cada esquina da clase como se fose unha das distintas tendas de comida. Logo, daríalle a cada grupo diñeiro de mentira e fotos de comida para que sexa un pouco máis real. 
Por último, mentres se poñen de acordo en quen empeza como vendedor e quen son os clientes, colgaría na parede por toda a clase uns papeis escritos con frases en francés necesarias para a comunicación nun mercado (Je voudrais un/a..., Bonne journée!, Combien ça coûte?...,Cela coûte..., Merci beaucoup!...). A docente iría observando pola clase a tódolos grupos e marcaría os tempos para que os alumnos/as cambien de tenda e de rol. 
Para cerrar a actividade, podería facerlles preguntas sobre o que compraron, porque o compraron, canto lle costou, etc. ou podería propor unha especie de debate onde lles preguntaría se lles pareceu complicado ou se non, se cren que serían capaces de comprar nun país de fala francesa ou se é moi diferente ou pouco a comprar en España.

Con esta actividade estaríase practicando a competencia en comunicación lingüística, a competencia matemática e competencias básicas en ciencia e tecnoloxía e a competencia social e cívica.



1 comentario:

  1. Unha actividade sinxela pero moi ben deseñada e explicada. A mesma podes facela variando as "tendas", por exemplo en Nadal, mercar un regalo, antes do verán equiparse para a praia ou unha viaxe, etc.

    ResponderEliminar