martes, 16 de enero de 2018

Diario: Didáctica da Ensinanza das Linguas Estranxeiras

Con respecto á materia Didáctica da Ensinanza das Linguas Estranxeiras, vou facer un pequeno comentario sobre as diferenzas que hai entre a ensinanza-aprendizaxe dunha lingua estranxeira en nenos/as e en adultos.
Hai un dito moi popular sobre a aprendizaxe de idiomas, que di que canto máis xoves somos, máis facilidades temos para adquirir unha lingua estranxeira. Isto débese a que nos primeiros anos de vida dos rapaces e rapazas, o cerebro vai estruturando os diferentes nexos entre as súas neuronas. Polo tanto, se durante este cedo proceso, os nenos/as empezan novos aprendizaxes como unha lingua estranxeira, beneficiaranse moito, xa que o seu cerebro seguirá aumentando as súas conexións neuronais e aprenderán a un ritmo moito máis rápido e con máis facilidade.

Así mesmo, os cativos/as teñen unha curiosidade ilimitada, algo moi importante na aprendizaxe de idiomas e que non posúen os adultos, xa que xeralmente estes últimos recorren á formación na medida en que esta responde a unha necesidade.
Con respecto a adquirir novos conceptos, os nenos/as interiorizan e absorben moito máis rápido, xa que son como esponxas. Non obstante, os adultos aprenden moito máis lento e cóstalle máis quedarse coas cousas, aínda que á hora de reter, por exemplo, vocabulario, os nenos/as esquécense moito máis rápido.
Por outro lado, os adultos teñen un maior medo ao ridículo que os cativos/as, o cal é unha gran desvantaxe, pois ao aprender unha lingua nova é normal cometer multitude de erros, pero aínda así a maioría prefire non falar en público e así non cometelos. Isto é un aspecto moi importante xa que unha lingua apréndese falando e practicando. Ademais, os adultos tamén teñen moitas máis inseguridades e séntense con máis confianza na escritura e na gramática, mentres que os cativos/as non teñen tanta vergonza e dálles máis igual equivocarse en público e ter erros. Polo tanto, cos cativos/as sóese traballar moito máis a produción oral e non tanto a escrita.

Outra vantaxe de comezar a estudar unha lingua estranxeira en idades temperáns é que a lingua materna aínda non está totalmente establecida, polo tanto non condiciona tanto o proceso de ensinanza-aprendizaxe dunha lingua estranxeira. Isto, sen embargo, prexudica bastante aos adultos xa que si teñen a lingua materna establecida e, polo tanto, é moito máis difícil para eles separar unha lingua da outra.
Non obstante, non todo son sombras para os adultos. Estes son máis eficaces na aprendizaxe e dominio da morfoloxía, da sintaxe e do léxico e saben desenvolver mellores estratexias para comprender o idioma. O adulto sabe aprender a aprender, ten moitas máis capacidades e habilidades ca un neno/a como a concentración, a responsabilidade, a autonomía...
Ademais, os maiores soen ser máis disciplinados e serios, teñen maior capacidade de pensamento abstracto, teñen claro porque están estudando unha lingua estranxeira e para que lle sirve e, algo moi importante, a experiencia vivida.


Sen embargo, na miña opinión, o primordial e o que fai que a aprendizaxe dunha lingua estranxeira sexa un éxito é a motivación. Esta é menor nos nenos/as que nos adultos, xa que os primeiros teñen que estudar (en principio) o idioma por obrigación, e os segundos aprenden un idioma estranxeiro normalmente porque queren ou o fan cun propósito en concreto (traballo, viaxes...). Polo tanto, a motivación nos adultos é interna, mentres que a motivación dos rapaces e rapazas é externa, xa que lle ven imposta no currículo e non teñen unha meta que lles motive a aprender.
En conclusión, para aprender unha lingua estranxeira o mellor é facelo canto antes, xa que, sobre todo, terase moito máis tempo para acumular anos de uso da lingua. Non obstante, ser adulto non significa que non se vaia a ter unha aprendizaxe eficaz, xa que tamén depende, por un lado, das habilidades e competencias de cada individuo e, por outro lado, das ganas e a motivación de cada un. Polo tanto, podemos dicir que os beneficios e as vantaxes de aprender un idioma novo están presentes en todas as etapas da vida e nunca é demasiado tarde para comezar a estudar unha lingua nova.


No hay comentarios:

Publicar un comentario