Con respecto á materia Didáctica da Ensinanza das Linguas Estranxeiras, vou
facer un pequeno comentario sobre as diferenzas que hai entre a
ensinanza-aprendizaxe dunha lingua estranxeira en nenos/as e en adultos.
Hai un dito moi popular sobre a aprendizaxe de idiomas, que di que canto
máis xoves somos, máis facilidades temos para adquirir unha lingua estranxeira.
Isto débese a que nos primeiros anos de vida dos rapaces e rapazas, o cerebro
vai estruturando os diferentes nexos entre as súas neuronas. Polo tanto, se
durante este cedo proceso, os nenos/as empezan novos aprendizaxes como unha
lingua estranxeira, beneficiaranse moito, xa que o seu cerebro seguirá
aumentando as súas conexións neuronais e aprenderán a un ritmo moito máis
rápido e con máis facilidade.
Así mesmo, os cativos/as teñen unha curiosidade ilimitada, algo moi
importante na aprendizaxe de idiomas e que non posúen os adultos, xa que
xeralmente estes últimos recorren á formación na medida en que esta responde a
unha necesidade.
Con respecto a adquirir novos conceptos, os nenos/as interiorizan e absorben
moito máis rápido, xa que son como esponxas. Non obstante, os adultos aprenden
moito máis lento e cóstalle máis quedarse coas cousas, aínda que á hora de reter,
por exemplo, vocabulario, os nenos/as esquécense moito máis rápido.
Por outro lado, os adultos teñen un maior medo ao ridículo que os cativos/as,
o cal é unha gran desvantaxe, pois ao aprender unha lingua nova é normal
cometer multitude de erros, pero aínda así a maioría prefire non falar en
público e así non cometelos. Isto é un aspecto moi importante xa que unha
lingua apréndese falando e practicando. Ademais, os adultos tamén teñen moitas
máis inseguridades e séntense con máis confianza na escritura e na gramática,
mentres que os cativos/as non teñen tanta vergonza e dálles máis igual
equivocarse en público e ter erros. Polo tanto, cos cativos/as sóese traballar
moito máis a produción oral e non tanto a escrita.
Outra vantaxe de comezar a estudar unha lingua estranxeira en idades temperáns
é que a lingua materna aínda non está totalmente establecida, polo tanto non
condiciona tanto o proceso de ensinanza-aprendizaxe dunha lingua estranxeira. Isto,
sen embargo, prexudica bastante aos adultos xa que si teñen a lingua materna
establecida e, polo tanto, é moito máis difícil para eles separar unha lingua
da outra.
Non obstante, non todo son sombras para os adultos. Estes son máis eficaces
na aprendizaxe e dominio da morfoloxía, da sintaxe e do léxico e saben
desenvolver mellores estratexias para comprender o idioma. O adulto sabe
aprender a aprender, ten moitas máis capacidades e habilidades ca un neno/a
como a concentración, a responsabilidade, a autonomía...
Ademais, os maiores soen ser máis disciplinados e serios, teñen maior
capacidade de pensamento abstracto, teñen claro porque están estudando unha
lingua estranxeira e para que lle sirve e, algo moi importante, a experiencia
vivida.
Sen embargo, na miña opinión, o primordial e o que fai que a aprendizaxe
dunha lingua estranxeira sexa un éxito é a motivación. Esta é menor nos
nenos/as que nos adultos, xa que os primeiros teñen que estudar (en principio)
o idioma por obrigación, e os segundos aprenden un idioma estranxeiro
normalmente porque queren ou o fan cun propósito en concreto (traballo,
viaxes...). Polo tanto, a motivación nos adultos é interna, mentres que a
motivación dos rapaces e rapazas é externa, xa que lle ven imposta no currículo
e non teñen unha meta que lles motive a aprender.
En conclusión, para aprender unha lingua estranxeira o mellor é facelo canto
antes, xa que, sobre todo, terase moito máis tempo para acumular anos de uso da
lingua. Non obstante, ser adulto non significa que non se vaia a ter unha
aprendizaxe eficaz, xa que tamén depende, por un lado, das habilidades e
competencias de cada individuo e, por outro lado, das ganas e a motivación de
cada un. Polo tanto, podemos dicir que os beneficios e as vantaxes de aprender
un idioma novo están presentes en todas as etapas da vida e nunca é demasiado tarde
para comezar a estudar unha lingua nova.
No hay comentarios:
Publicar un comentario