ACTIVIDADE A PARTIR DUNHA FOTO
Materia: Segunda lingua estranxeira: francés
Curso: 4º ESO
Nivel: A2-B1
Unidade: les
vacances et les activités de plein air
Primeiro sen dicirlles nada poñeríalles unha foto persoal
na pantalla para collelos por sorpresa. A foto que lles mostraría foi feita no
Algarve de vacacións coas miñas amigas. Paréceme que algo indispensable para
que os alumnos/as poñan interese nunha actividade é que esta sexa o máis
personalizada e contextualizada posible. Así, con este tipo de fotos, hai tamén
information gap real, polo que
podemos explotar a curiosidade real. Ademais, se é unha imaxe persoal da profesora,
mais aínda, xa que aos alumnos/as encántalle saber da vida dos docentes. Polo
tanto, o normal sería ter unha boa resposta pola súa parte para levar a cabo a
actividade. Iso si, hai que ter coidado coas fotos que escollemos, xa que non
todas se prestan a facer actividades de este tipo, xa sexa por temas delicados,
por ser demasiado persoal ou simplemente por ser unha foto sen nada que sacar
dela.
Despois, faría o xogo de Two truths one lie con respecto á foto. Diría en francés dúas
verdades e unha mentira, por exemplo: Cet
été, je suis allée en vacances en Italie; Une des filles sur la photo est ma soeur e La personne qui a
pris la photo était le guide touristique. En parellas co compañeiro do lado
terían que facerme preguntas en francés para intentar adiviñar cal é a mentira
(Quelle est ta soeur sur la photo?, Comment s'appelle le guide touristique?,
Quelle partie de l'Italie?...). Despois
de contestar ás preguntas, cada parella tería que pórse de acordo e votar pola
que cre que é falsa e dar as súas razóns explicando o porque en francés. Por
último, sairíamos de dúbidas dicindo quen tivo razón e porque. Esta actividade tería
unha duración de 15 minutos.
Logo aproveitariamos a foto para facer outra actividade.
Por parellas terían que crear un final ou unha pequena historia do que pasa
despois dese momento concreto da foto. Así, os alumnos/as usarían a súa
imaxinación e traballarían a competencia artística. Para comezar a actividade,
primeiro terían que escribir en francés nunha folla a historia e eu, como
docente, iría por cada grupo vendo o que escriben e axudando aos que tiveran
algún problema ou dúbida. Despois cada parella lería en alto a súa historia e,
para terminar, faríamos unha especie de votación para a historia que máis nos
gustou. Por último, proporíalles traer o próximo día unha foto súa para facer
un show and tell. Esta actividade
tería unha duración de 20 minutos.
Unha actividade sinxela, ben explicada e con moitas posibilidades de explotación en clase, moi MINIMAX! Para a extensión da actividade, cando son os alumnos os que explican a súa foto, estaría ben facer algo de práctica para descrición de imaxes con vocabulario e estruturas adecuadas, sobre todo nos niveis máis baixos.
ResponderEliminar