Para comezar o tema 5: Programacións didácticas, o
primeiro que fixemos, como no tema anterior, foi un debate piramidal para
chegar a consensuar os tres aspectos máis importantes dunha programación
didáctica. Empezamos debatendo por parellas, estando no noso caso de acordo en
que uns dos máis importantes eran os obxectivos e a avaliación e dubidabamos
entre as actividades e a metodoloxía, aínda que eliximos finalmente as
actividades. Despois, pasamos a dialogar con outra parella e decidimos
substituír as actividades pola metodoloxía, xa que na reflexión entre todas
convencéronnos de que a metodoloxía era máis importante que as actividades xa
que dependendo da metodoloxía que queiras levar na clase vanse realizar un tipo
de actividades ou outras. Unha vez que nos puxemos de acordo, pasamos a falar
con outro grupo de catro persoas que tamén tiñan dúbidas. En xeral estabamos
todos de acordo con que os obxectivos e a avaliación eran moi importantes pero dubidabamos
entre a metodoloxía, os recursos e as actividades. Ao final, despois de debater
entre todos chegamos ao consenso de que os tres aspectos máis importantes eran
os obxectivos, a metodoloxía e a avaliación, xa que viría sendo o que se quere
conseguir, como se quere conseguir e o resultado final do que se levou a cabo.
Por último, comentamos en alto co outro grupo os resultados, tendo diferentes a
nós os recursos e a atención a diversidade, algo ao que en realidade non se lle
presta tanta atención pero é moi importante tamén. Sen embargo, o docente finalmente
comentou que os tres aspectos principais, aínda que todos son importantes,
serían os obxectivos, a metodoloxía e a avaliación, coma tiñamos nós. Este
debate piramidal pareceume moi interesante, xa que é moi útil para facernos
reflexionar entre todos sobre como debe ser unha programación e cales son os
aspectos principais que debe incluír. Ademais, resultou bastante difícil
reducir a listaxe a soamente tres elementos, xa que todos os aspectos, en
realidade, son moi importantes á hora de facer una boa programación e hai que
telos todos moi en conta sen prescindir de ningún.
A seguinte actividade consistiu en ver e comentar cales
son as fontes dunha programación didáctica: fonte epistemolóxica (información
sobre os contidos específicos da materia ou área), sociolóxica (información que
nos permite coñecer as características do entorno socioeconómico), psicolóxica (información
sobre as características psicoevolutivas do alumnado) e pedagóxica (información
sobre as características do centro). O resultado desta actividade non foi moi
bo xa que, aínda que deberiamos ter algúns coñecementos da materia Deseño
curricular, en realidade non coñecemos case nada das fontes nin en que
consisten. Sen embargo, coa axuda dunha presentación Power Point, vimos un
pouco de que se trataba cada fonte, polo que grazas a esta sesión soubemos un
pouco máis sobre elas.
Con respecto aos elementos dunha programación didáctica,
vimos que non hai un esquema establecido, mais ten que contar cuns elementos
mínimos: introdución, contexto, atención á diversidade, metodoloxía, recursos,
competencias básicas, obxectivos, contidos, avaliación e unidades didácticas. Unha
vez vistas as partes dunha programación, o docente propúxonos outra actividade
en Google Docs a partir do buscador de centros da Xunta,
onde cada grupo tivo que elixir un centro e ver a programación didáctica da
lingua estranxeira. Logo tivemos que comprobar se estaban presentes os
principais aspectos dunha programación, se estaban citadas as fontes de
información, describir brevemente os contidos ou elementos de cada apartado e
anotar os aspectos que máis nos chamaran a atención. Por último, tivemos que
partillalo cos demais grupos na clase nun Google Docs. Gracias a esta
actividade puidemos ver unha programación de verdade, xa que até agora non
habiamos visto ningunha.
Despois, o docente deunos algúns consellos sobre como
escribir os elementos dunha programación didáctica. Por exemplo, os obxectivos
teñen que ir en infinitivo, os contidos son substantivos, os criterios de
avaliación redáctanse tamén en infinitivo e os estándares de aprendizaxe en
presente de indicativo. Ademais, explicounos o que son os criterios e os
estándares. Os primeiros témolos que concretar cos estándares e os segundos
debémolos presentar con indicadores.
Por último, na clase estivemos observando tamén o
currículo das Escolas Oficiais de Idiomas. Nun novo documento de Google, cada
grupo tivo que observar unha programación dun idioma dunha EOI de Galicia e ver
se cumpría os requisitos recollidos no artigo 49. Despois, tivemos que encher o
documento de Google coa EOI correspondente, o cumprimento da normativa en canto
a programación, unha valoración sobre a programación e os aspectos a mellorar.
En conclusión, este tema en xeral e as actividades feitas
na clase parecéronme moi importantes xa que as programacións didácticas son
unha cuestión fundamental para nós como futuros docentes. Tamén me gustaría resaltar
a actividade que consistiu en observar e analizar a programación didáctica dun
centro en concreto, xa que en realidade nunca miraramos unha dende que
comezamos o mestrado e penso que é algo fundamental para nós. Para rematar,
considero que con esta sesión quedounos claro que as programación didácticas
son moi importantes para chegar a facer boas unidades didácticas e para que o
curso sexa un éxito.
No hay comentarios:
Publicar un comentario