lunes, 18 de diciembre de 2017

Diario: Tema 5. Programacións didácticas

Con respecto ao tema 5: Programacións didácticas, vou facer un pequeno comentario sobre un dos seus elementos máis importantes, a avaliaciónA avaliación é un proceso que ten como fin determinar en que medida se lograron os obxectivos que se estableceron durante o proceso de ensinanza-aprendizaxe, que supón un xuízo de valor sobre unha programación didáctica previamente feita, e que se emite ao contrastar esa información con ditos obxectivos. A avaliación da aprendizaxe ten diferentes tipos de aplicación, en canto á súa temporalización, é dicir, segundo o momento en que se aplican, polo que esta pode ser: inicial ou diagnóstica, continua ou formativa e final ou sumativa.


Con respecto á avaliación diagnóstica, esta é a que se realiza ao inicio dun curso, módulo ou unidade didáctica, dunha etapa educativa. Este tipo de avaliación axuda a detectar a situación de partida do alumnado, a través da cal o docente inicia o proceso educativo cun coñecemento real de todos e cada un dos alumnos e alumnas. Polo tanto, poderiamos dicir que a avaliación inicial é unha investigación sobre as competencias nos tres dominios: saber, saber facer e saber ser e estar. Unha vez conseguida a información, adaptaranse os posible cambios á unidade programada, para adecuala ao nivel de competencias encontradas no grupo clase. Así, esta avaliación permitiralle tamén ao docente deseñar posibles estratexias metodolóxicas-didácticas e levar a súa práctica á realidade dos coñecementos previos do alumnado. Ademais, é importante realizar unha ampla escolla de datos para precisar características dos estudantes, así como identificar as súas necesidades, intereses e capacidades e coñecer aspectos tamén persoais, sociais, etc., para ter un coñecemento o máis amplo posible. En resumo, esta avaliación ten unha función eminentemente diagnóstica, xa que servirá para coñecer ao alumnado e así adaptar dende o primeiro momento a actuación do docente ás necesidades dos estudantes.
En canto á avaliación formativa, esta se programa en moitos momentos durante o desenvolvemento dun curso, unidade didáctica, etc. Está considerada coma un proceso de perfeccionamento e optimización e, con ela, preténdense establecer cambios permanentes e eficaces na conducta dos estudantes, que consta das valoracións constantes da aprendizaxe mediante a aplicación dunha variedade de instrumentos de avaliación e o análise dos resultados. Ademais, esta avaliación posibilita recoñecer potencialidades e dificultades do proceso de aprendizaxe de cada estudante, así como da ensinanza do docente. Polo tanto, os resultados interesan, tanto a docente que pode utilizalos para modificar a súa planificación sen esperar ao final do proceso, como ao alumnado que pode utilizalos para modificar o seu método de aprendizaxe. Grazas a esta maneira de actuar, será moito máis fácil que a maioría de alumnos e alumnas alcancen as competencias propostas, xa que se un docente non ten datos de seguimento dos estudantes ao longo do curso, cando chegue a etapa final, estes terán poucas oportunidades para emendar as dificultades presentadas. En resumo, coa avaliación formativa obtense o coñecemento sobre o nivel que os estudantes están alcanzando ou as dificultades ás que se están enfrontando, polo tanto esta avaliación resulta preventiva xa que hai oportunidade para reaxustar a metodoloxía de ensinanza ás condicións de aprendizaxe do alumnado.
Por último está a avaliación sumativa, que consiste na recollida e valoración de datos ao finalizar un período de tempo previsto para a realización dun proceso de ensinanza-aprendizaxe, como constatación do alcance dos obxectivos previstos. A finalidade desta avaliación é coñecer o que saben os estudantes para comprobar o que aprenderon e  como integraron eses coñecementos. Ademais, esta avaliación supón un momento de reflexión en torno ao alcanzado despois dun prazo establecido e os resultados que aporta poden ser o punto de partida da avaliación inicial do seguinte curso, unidade didáctica, etc.

En conclusión, os tres tipos de avaliación son moi importante para levar a cabo con éxito o proceso de ensinanza-aprendizaxe. Ademais, todas están conectadas entre si, xa que en realidade o proceso educativo non ten un principio e un fin claramente establecidos, senón que todo é un continuo. Polo tanto, nós, como futuros docentes, debemos ter en conta sempre tanto a avaliación diagnóstica, como a formativa e a sumativa.
  

3 comentarios:

  1. Ola Ruth! Estou totalmente de acordo coa túa reflexión. Os tres tipos de avaliación son moi importantes porque cada unha ten a súa propia función e nós coma docentes temos que ter en conta todo o proceso!

    Un saúdo

    Miriam

    https://cueillelejourpresent.blogspot.com.es/

    ResponderEliminar
  2. Boas, Ruth!

    Efectivamente, estou totalmente de acordo contigo e con Miriam en que a avaliación correspóndese cun dos elementos máis importantes e relevantes da composición dunha programación didáctica, xa que como docentes é imprescindible que coñezamos o grao de satisfacción e éxito que teñen os nosos alumnos con respecto aos contidos e obxectivos que se propoñen, e tamén con respecto ao grao de bos resultados que teñen as metodoloxías que nós aplicamos (neste caso fago referencia a unha autoavaliación nosa como docentes).

    No debate sobre esta temática que fixemos na aula, establecemos que xunto ca avaliación, os outros dous elementos máis importantes eran os obxectivos e a metodoloxía. Estás de acordo con esta clasificación ou, pola contra, engadirías ou sustituirías algún elemento?

    Moitas grazas polo teu post, Ruth!

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Estou totalmente de acordo contigo Vera. Grazas por ler a miña entrada e dar a túa opinión ao respecto.

      Eliminar