Nesta entrada, con respecto ao tema 7, vou facer unha pequena comparación
entre os sistemas educativos de éxito vistos na última sesión de clase
(Finlandia, Corea do Sur e Xapón). No último informe PISA, estes 3 países quedaron
entre os 10 mellores tanto en lectura como en matemáticas e ciencias. A simple
vista, sen saber moito de cada un, parece que teñen un bo sistema educativo
vendo os resultados que tiveron en 2015. Sen embargo, na miña opinión, non en
todos é así.
No caso de Finlandia, que xustamente fixen eu a presentación, paréceme que
ten un sistema educativo moi bo meritorio de implantar noutros países. A súa
educación non so se basea en estudar todo o tempo, senón tamén se ten en conta
o tempo para xogar e, polo tanto, ser felices.
Sen embargo, Corea do Sur ten un sistema educativo que se basea en estudar
practicamente as 24 horas do día sen parar e sen ter tempo libre para xogar ou
relacionarse. É normal, polo tanto, que saquen bos resultados nas probas se os
estudantes pasan case toda a súa vida estudando sen parar. Na miña opinión, non
merece a pena sacar tan bos resultados se en realidade non es feliz nin tes
tempo para desfrutar un pouco da vida.
No caso de Xapón, para min estaría no medio entre Finlandia e Corea do Sur.
O seu sistema educativo non está mal, pero tampouco xenial como o de Finlandia.
Tense moito máis en conta ao alumnado, pero aínda así hai un disciplina moi
rigorosa e esíxeselle moitísimo aos estudantes.
O sistema educativo de Finlandia baséase na confianza e responsabilidade do
alumnado, nun ambiente cálido e acolledor con especial atención ás necesidades
educativas especiais e estando o alumnado constantemente motivado grazas ás metodoloxías
activas que se levan a cabo. Sen embargo, tanto en Corea do Sur como en Xapón,
a ensinanza está máis centrada no profesorado e é de carácter memorístico.
Ademais, existe unha competitividade moi forte, na que os estudantes se senten
moi angustiados e con moito estrés, de feito, Corea do Sur ten a taxa máis alta
de suicidios adolescentes. En Finlandia non hai cualificacións até despois dos
10 anos, polo que se busca non fomentar a competitividade e non categorizar aos
estudantes.
Por outro lado, con respecto ás metodoloxías que seguen cada un e facendo
referencia ao tema 8, Finlandia leva a cabo métodos activos, como a aprendizaxe
por proxectos ou tarefas, onde o profesor serve de guía e orientador e o
discente é o protagonista da súa propia aprendizaxe sendo o centro de atención.
Así mesmo, o estilo orgánico e relaxado da educación finesa centra o seu modelo
educativo en torno ás etapas dos nenos e nenas, impulsando a súa curiosidade,
os seus intereses e capacidades de autoaprendizaxe. Sen embargo, en Xapón e
Corea do Sur, sobre todo, non se teñen tan en conta as necesidade dos estudantes
nin teñen un papel tan activo na escola. Ademais, a creatividade do alumnado en
ambos países non é moi importante, algo que en Finlandia si se ten moito en
conta.
Vistas todas estas diferenzas entre uns e outros, poderiamos dicir que
tamén hai similitudes entre eles que fan que sexan os sistemas educativos con máis
éxito do mundo. Tanto en Finlandia como en Corea do Sur e Xapón, a educación
obrigatoria é gratuíta, polo que está ao alcance de todos. Así mesmo, a
lexislación educativa é estable e duradeira e, por último, o profesorado é moi
respectado e valorado. Soamente poden acceder á formación de profesorado os
mellores xa que é unha carreira moi selectiva e, unha vez na docencia, teñen
unha formación continua e avaliacións constantes.
En conclusión, penso que aínda que os 3 teñan bos resultados nas probas
PISA, non hai punto de comparación entre o sistema educativo de Finlandia co de
Corea do Sur e de Xapón. A verdade é que non me gustaría vivir nun sitio onde
pases a maioría do teu tempo estudando e competindo cos demais continuamente
sen parar. Prefiro unha educación onde aparte de ensinar coñecementos, tamén
busquen a felicidade dos nenos e teñan en conta as necesidades de cada
estudante, sen agobialos nin estresalos ata o punto de suicidarse. A parte
diso, creo que os sistemas educativos funcionarán mellor se utilizamos
metodoloxías activas onde os discentes sexan sempre os protagonistas e nós os
guías que os axudemos no proceso de ensinanza-aprendizaxe.
No hay comentarios:
Publicar un comentario